Instagram
måndag 1 februari 2016

Att lugna nerverna med barnasinnet

Ibland har jag gjort detta på jobbet med barnen, blivit lite uppslukad av att måla på målarbokssidor, färglägga konstiga djur och filurer. Det är väldigt rogivande och ibland ännu mer när man kan få göra det själv, utan barn. 
Det kände jag idag. Mitt jobb kan ju vara av den stressigare sorten, vilket resulterade i ett ganska surmulet humör hos mig efter att jag kommit hem. Jag behövde koppla bort jobbet helt enkelt.
Så jag letade reda på några sidor som hade gratis färgläggningssidor för vuxna (barn får också om de vill, men de kan vara lite svåra) och skrev ut dem. 
Sen har jag suttit i sängen och bara fokuserat på linjerna, färgerna och min enda tanke har gått till vilken färg som vore bäst på ugglans mage. 
Väldigt bra avkoppling alltså. och väldigt bra bortkoppling från vardag och verklighet när det behövs. 
Om ni också vill hitta lite sidor att färglägga så kan ni kolla HÄR och HÄR, eller även HÄR, och kanske HÄR
Sen kan ni ju alltid kolla pinterest också, det svämmar över av dem där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins