Instagram
onsdag 6 januari 2016

Nyårsmiddagen

På nyårsafton hade vi ju det riktigt riktigt lugnt och skönt. Vi tänkte egentligen göra en trerätters middag, där Skejtarens goda musslor i vin var förrätten. Men då vi redan hade ätit en sen lunch efter att vi kallbadat kändes det lite onödigt att göra så mycket mat.. Så då kunde ju musslorna bli en huvudrätt istället, och det är ju riktigt bra det med. och då fick vi mer tid över så innan vi ens började duka hann jag titta på '100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann' på netflix (Ni måste se den! Helt underbar!) och Skejtaren hann med en tupplur på soffan (och meddelade att '100 åringen' var en ganska dålig film att sova till, ljudmässigt). 
 Jag älskar den där soppan som musslorna hamnar i, med fänkål, vin och grädde. Väldigt matig och riktigt gott. 
 Då det ändå var nyår dukade jag lite fint, med korkar och lite olika ljuslyktor i mässing och koppar. 
Klänningen som har släp är en gammal från HM. Spegel från BGA fotobutik
 Jag lyckades göra en god passionsfruktsdrink med chili och ingefära, och tog på mig min finaste galaklänning som jag i stort sett aldrig använder, då är det väl ett ypperligt tillfälle när man har en fin kväll hemma med en älskad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins