Instagram
tisdag 10 november 2015

Våga vägra handla

Mitt sätt att laga söndagsmiddag är ofta genom att utmana mig själv att hitta på något med de ingredienser som finns hemma och inget annat. Inte på grund av så mycket annat än att jag är ganska lat på söndagar och helst stannar hemma.. 

Så denna helgen lyckades jag med detta. 
Stekt fläskkotlett, ugnsrostade rotfrukter och en risotto gjord på quinoa och en massa grönsaker som fanns i kylen. En risotto kan man göra på alla gryn, det måste absolut inte vara just aborioris som det brukar vara. Det viktigaste är att det finns buljong och ost, och då helst en ost som smakar en del som en parmesanost eller västerbotten. Men som sagt, om man bara har färdigskriven tacoost eller whatever så kör på med det. 
Huvudsaken är att det blir krämigt, vilket var viktigt i just detta fallet eftersom jag inte hade något hemma att göra sås på, och en krämig risotto är såsen onödig. 

My kind of cooking alltså. 
Latmaskmatlagning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins