Instagram
måndag 16 november 2015

Mycket snurr och få kalorier

Då börjar alltså dag på min trettiodagarsresa med World of shape ett lida mot sin ända, och jag lyckades snurra till det totalt vilket resulterat i att jag ätit alldeles för få kalorier idag, fastän jag känner mig mätt (jag åt ju precis, så det var inte så konstigt kanske..). Att ha en dag som blir lite sådär gör nog ingenting, men i längden får jag jobba för att få i mig mer mat, annars kanske kroppen börjar hamstra alla kalorier den har för att slippa svälta.. 

Det hela började tidigt i morse. Jag vaknade helt utan matlust eller tid att äta. Ni kanske förstår att för en som aldrig eller sällan äter frukost känns en portion gröt, två ägg och en apelsin lite mäktigt innan jag ens fått i mig kaffe liksom. Men jag förberedde mellanmål och tog med mig matlådan till jobbet med tanken att jag kunde äta mellanmålet som en sen frukost vid tiotiden istället. 
Men det hann jag inte riktigt, och när jag skulle ta fram min matlåda var det fel låda.. 
Häpp.. 
Dagens kvällsmat: Currygryta med kikärtor. Jättegott! 
Väl hemma blev det mer ordning på torpet. Jag fixade både mellanmål och kvällsmat och tränade. När jag tränade så upptäckte jag att Mamma-shape inte alls var rätt pass för mig, så jag bytte helt enkelt till något som heter Cross 28 istället, då är det en halvtimmes ordentlig träning istället för det lite för lugna entimmesprogrammet som Mamma shape innebär. 

Så ja, imorgon ska jag skärpa mig och äta frukost minsann. 
Mindre snurr och fler kalorier liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins