Instagram
tisdag 24 november 2015

En vecka med matfokus

Förutom att jag fortsätter med min utmaning med World of shape, som innebär att jag följer deras matsedel så är det dessutom Thanksgiving på lördag. Egentligen är det ju på torsdag i USA, men där får man  ju ledigt för en sådan grej, det får inte jag så vi skjuter på det till lördagen. 
Så medan jag både idag och igår har lagat lite storkok med nyttigheter så sitter jag nu och skriver inköpslistor för en riktig kalasmåltid som kräver en del förberedelser.
och det är ju inte bara maten som kräver förberedelser.. hemmet måste ju se lite trevligt ut också.
Så jag har en del att tänka på för tillfället. 
Hur Thanksgivingmat rimmar med world of shape? Nja kanske inte alls, det får kanske helt enkelt bli en fuskig kväll då. Fastän jag tycker att jag fått en hel del bra verktyg för att veta vilken mängd mat jag bör få i mig så känner jag nog att det är så det får vara. Jag äter gärna vettigt och med måtta nittio procent av tiden, men ibland måste man göra undantag helt enkelt. 
Det går nog bra ändå tror jag. 
Så tog jag ju och ändrade lite i bloggen också. Kände för att uppdatera headern lite, vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins