Instagram
måndag 30 november 2015

En kalkonmiddag senare

Då var årets Thanksgivingmiddag överstökad, och det är alltid lite skönt. Samtidigt som det är roligt att förbereda festligheter så är det liksom nu som julgrejen börjar på riktigt. Och julgrejen har hamnat lite efter här hemma, jag har tänkt få upp julstjärnorna i flera veckor men de lyser (inte alls) med sin frånvaro. 
Men nåväl. Kanske får jag till det ikväll. Nu när kalkonkalaset är undanplockat. Här är lite bilder från  dukningen!
 Då jag inte har någon duk som är tillräckligt stor när bordet har två iläggsskivor i så tog jag en gardinlängd istället, fungerade hur bra som helst. (Man måste bara tänka på att när man tvättar gardinen sen att man tvättar båda längderna, så de inte blir olika i färgerna). 
 De färgglada ljusen är gamla från ikea, och filtlöven har jag fått av mamma för länge sen. Servetterna är från Ikea och servettringen från loppis. 

 och så kalkonen! Den lyckades trots att jag precis innan den skulle in i ugnen upptäckte att termometern var trasig.. Så jag fick liksom beräkna utifrån vikten och hoppas att det skulle vara lyckat. 
och jodå, den gick hem. Maten var god och så hade Sanna gjort både pumpapaj och pecannötspaj, så det var inte så att någon var hungrig efteråt. 
Resten av kvällen innehöll dans, tequila och rätt mycket suddighet. Men de bilderna behåller jag för mig själv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins