Instagram
söndag 11 oktober 2015

En nygammal vänskap återupptas

Igår hade vi besök av vännerna Acke och Catrin som jag känt i möjligtvis ett decennium men där kontakten varit lite sporadisk de senaste åren. Det är himla mysigt att kunna återuppta kontakten igen, som om inget annat skett än att vi blivit äldre och faktiskt mer vuxna, och vem hade kunnat ana det liksom :)
 Med sig hade de sin förtjusande dotter Izabella, som jag nog inte sett sedan hon var två äpplen hög och som nu pratade och spexade konstant. 
 Vi valde att köra på ett säkert kort med maten. Pizza till huvudrätt, det är ju liksom alltid bra för stora och små. kladdkaka och glass till efterrätt vilket är en självklar hit liksom. 
 Men kvällen var hur mysig som helst, vi vuxna pratade vidare om livet i stort medan Bella somnade till Frost på Netflix. 
Men detta möte gjorde mycket för mitt humör måste jag säga. När man kan återuppta gamla kontakter som om inget har hänt, det känns som att man återfått en nygammal vänskap. 
Det gjorde nog min helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins