Instagram
tisdag 15 september 2015

Inredningskänslan jag vill uppnå

När det gäller inredning så tycker jag att det allra viktigaste är en känsla. Vad man känner när man kommer in i rummet och vad man har för känslor för de föremål man omringar sig med. Det är liksom mer av en process snarare än att följa trender. Med det är det inte sagt att jag inte hakar på trenderna ibland, när man ser så mycket fint stylade inspirationsbilder om den ena eller andra trenden så är det inte svårt att inte ryckas med, i alla fall för mig. 
Men det handlar framför allt om magkänslan. 
Gillar du en viss färg, en konstig lampa, en udda tapet, att mixa svart och brunt eller rött och rosa? Go for it. För tro mig, 
om det känns bra, så blir det bra. 
Så är det bara. 
Känslan jag vill åt är ett slags skandinaviskt lugn, gärna med lite lyxkänsla men samtidigt lite udda som att bo i skogen.. svårt att förklara. Men jag hoppas jag får till det. 
Här är ett axplock av bilder jag verkligen gillar att inspireras av till mitt vardagsrum. 
Alla bilder finns HÄR i mitt pinterestalbum. Där kan man klicka sig vidare till rätt källa till varje bild.  
(jag ska lägga till länkarna enligt konstens alla regler snart, hinner inte nu bara. Hoppas ni har överseende med detta)
Ni ser; 
skandinaviskt, lugnt, lyxigt som in i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins