Instagram
lördag 26 september 2015

#igersmalmoe bussresa med Olympus

Idag har jag varit och fotat, och fotat och fotat och fotat. Det är ungefär det som en instawalk går ut på. Även denna gång lånade Olympus ut lite kameror till oss, och jag fastnade lite för en lite lättare variant. Jag är faktiskt lite smått på jakt efter en ny kamera, en som är liten och nätt men som ändå gör systemkamerabilder (och som helst inte kostar skjortan..). Så när jag sa det till Olympusfolket så gav de mig en E-M10, och så småningom fick jag på ett 45 mm, 1:1,8 objektiv som jag fastnade för rätt rejält. 
Denna gången var det dock snarare en instaride då vi hade tillgång till en buss som först tog oss till Malmö Live, där vi fick komma in och kika på koncerthallen när de började förbereda kvällens föreställning.
 Efteråt åkte vi till brofästet där vi helt enkelt fotade lite mer innan det var dags att ta sig tillbaka till Scandinavian Photo där vi startat vår bussresa. Där hade de någon slags fotomässa så alla de stora märkena var där och man kunde känna och klämma hur mycket som helst. Dessutom var de lite extra snälla och lät oss skriva ut bilder i A4 format på deras skrivare. 
Jag valde den första bilden, och killen som hjälpte mig få den utskriven fyllde år idag och hela butiken sjöng för honom, 
sen gav han mig råd om hur jag ska få ordning på min älskade fotoskrivare som inte alls gör som jag vill. 
Anyway. De flesta bilderna kommer hamna på instagram, inte alls på bloggen. Det är lite det som är poängen med de här bilderna tycker jag. När jag tar dem har jag instagram i åtanke, när jag fotar för bloggen tänker jag annorlunda. 
Så ser ni var jag varit idag, från femtio olika fotonördars perspektiv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins