Instagram
tisdag 29 september 2015

GAAAH! Sluta gnälla på folks välvilja och gör något själva istället!

Jag blir rätt trött på när man läser på Facebook, om och om igen, samma jäkla visa. 
Varför ska man hjälpa flyktingarna när ingen bryr sig om (de svenska?) pensionärerna och de svenska hemlösa, och tänk på de svenska barnen!!!
Hur kan man få för sig att gnälla på att Sverige är ett land som vill hjälpa andra. Hur kan man gnälla på att svenska kändisar ger sin tid och sin talang för att samla in pengar till människor som åker i överfulla båtar, riskerar sina familjers liv, promenerar sönder sina skor och måste kämpa för att komma in i länder där gnällspikar håller till och försöker få dem att känna sig ovälkomna. 
För mig är detta helt obegripligt.
Ni som gnäller, här är vad jag tycker ni ska göra:
För det första, håll käften. 
För det andra, engagera er! Om ni skulle lägga lika mycket tid på att faktiskt hjälpa pensionärerna och de hemlösa människor och barn som bor i Sverige skulle ni få jättemycket gjort! 
Bara gör det! Jag kommer inte säga ett endaste negativt ord om era insamlingar, jag kommer inte gnälla på att pensionärerna tar pengar ifrån flyktingarnas kvot. 
Vet ni varför? 
Världen är  lite upp och ned. Det behövs hjälp lite överallt, och vi kan inte få för mycket av det goda. 
Så kanalisera all er gnälliga energi till något gott istället. 
Jag tror på er, du kan göra skillnad i världen och ni kommer må så i själen när ni gör det. 
Sjukt mycket bättre än när någon gillar dina gnällkommentarer på Facebook. 
Jag lovar. 
Skärmdump från Sarah Dawn Finers Facebooksida. 
I skrivande stund ser jag på den där galan att de samlat in över 37 miljoner kronor för att hjälpa till i en fruktansvärt svår situation. 
Jag blir så stolt över vad vi i Sverige kan åstadkomma tillsammans. 
och fy skäms på den som tycker att dessa pengar är bortkastade. 
Nuff said. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins