Instagram
tisdag 8 september 2015

Födelsedagsbling

Har ju glömt visa vad jag fått i födelsedagspresent! Fick en hel del grejer faktiskt, har massor med fina människor omkring mig och när de överöser en med presenter känns det inte dumt alls ;) 
Två av presenterna var väldigt kära för mig, och båda två råkade vara halsband. 

Det ena fick jag av Malin, som jag haft i mitt liv i (herregud, stämmer detta?) sjutton år! Vilket innebär att hon känner mig utan och innan, och jag fick ett halsband med mitt namn på. Men istället för att välja mitt förnamn så fick jag ett smycke med mitt mellannamn. Ett namn som jag sällan använder här i Sverige, men som jag är väldigt stolt över. 
Hrefna. 
Inte helt enkelt att uttala korrekt på svenska heller, speciellt om man säger det på skånska så låter det rätt barskt. Men med ett isländskt uttal är det väldigt vackert, och jag har fått namnet av en kär släkting som även kom på att jag borde heta Iris. 
 Sen är det ett halsband jag fick från Skejtaren. Denne man har märkt att jag har en grej för dödskallar, men hittar precis det halsbandet som är smakfullt och coolt på samma gång. 
Halsbandet är från Laila Bagges serie Rock by Sweden, och de båda halsbanden passar till och med ganska bra tillsammans, då det ena är långt och det andra kort. 

Så det är vad jag väljer att ha runt halsen numera. 
Ett isländskt namn och Laila Bagges dödskallar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins