Instagram
torsdag 6 augusti 2015

När man firar lite pride en onsdag

Igår var jag och kollegan Hanna på en föreläsning på Scandic Triangeln som handlade om ett homosexuellt pars resa att skaffa barn via surrogat i USA. Vi är bekanta med paret sen innan, och ville höra mer om resan då det dels helt enkelt är intressant, men även bra att få så mycket information som möjligt om sådant som berör rengnbågsfamiljer i mitt yrke. 
Scandic är dessutom högborgen för Pridefesten som pågår i Malmö just nu, så på vägen till föreläsningssalen fanns det både kärleksbubbel, gratis kondomer och ett gäng som spelade kubb med sexleksaker... inte varje dag man ser det inte.. 
 Efteråt var vi hungriga. Efter att ha velat fram och tillbaka om var vi skulle äta så hamnade vi på Steakhouse till slut med var sin mimosa. 
Vi har det inflytandet på varandra, Hanna och jag.. :)
Jag åt lammytterfilé med chilibea och klyftpotatis. Supergott! De kan verkligen sitt kött där på Steakhouse (vore dumt annars visserligen..).
 Sen fortsatte vi en stund till, en öl här, en öl där. Snackade om livet i stort och smått och hade det allmänt mysigt. Fångade en bild på mina "Regnbågsnaglar" som jag gjorde veckan till ära :)
 Väl hemma möts jag av en bukett rosor på diskbänken. 
En bukett Skejtaren köpt till mig för att han helt enkelt gillar mig. 

En väldigt fin pridefirande onsdag alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins