Instagram
tisdag 28 juli 2015

Ikea fixar höstmiddagen

Fick ett mail från Ikea idag med lite nyheter de släpper till hösten, en serie som heter Sittning som består av allt från tallrikar och glas till ljusstakar och textilier. Helt enkelt allt som kan behövas till en riktigt trevlig höstmiddag med dem man tycker om. Det hela är väldigt mycket min smak, blandade naturmaterial och kontraster mellan blanka ytor, glas och trä. Den lilla marmorljusstaken som kommer kosta 29 kr har jag redan paxat, den är ett måste känner jag.. och förmodligen träbrickan.. och grytunderläggen.. och så glasunderläggen i marmor såklart.. tur att det är ikea så jag inte blir ruinerad.. 
Jag är ju inte redo att släppa sommaren ännu (var är den liksom..?) men stylingen på dessa bilder inger ändå hopp om att det finns ett rätt behagligt liv även när det är murrigt ute (som nu ungefär..).
Sittning börjar säljas den 11 september. 
Lagom till murriga höstmiddagar alltså. 
Hade velat vara med när de gjorde stylingen, undrar hur slemmig bläckfisken var :)
Gillar idén av en ficka på bordstabletten (om man inte har det på byxorna liksom), så telefonen kan vara nära men man slipper se statusuppdateringarna hela tiden.
Denna ljusstaken i marmor måste jag ha! Liten och enkel men ack så fin. 
 och nu blev jag hungrig... 
 Bilder: Pressbilder från Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins