Instagram
torsdag 16 juli 2015

Georgia och Mikaels bröllop. Första delen

Jag har alltså över 8 Gb film och foto ifrån detta bröllop. Än sålänge har vi dessutom bara kikat på bilderna från en av kamerorna (skejtaren hade ju sin med sig också). Så det kan nog bli lite bildkavalkader här framöver. Men vem gillar inte att titta på bröllopsbilder liksom :)
Så låt oss kika lite. 

Festen började i Georgias familjehem i en by nära Thessaloniki. Alla möjliga som var bjudna på bröllopet var där, alla utom brudgummen och hans bror då. Gästerna minglade lite, blev bjudna på dricka och fick lyssna på spelemän som spelade någon slags banjoliknande gitarrgrej och dragspel medan vi väntade på att Georgia skulle göra entré. 
Mathias och Bertil (aka Berra). 
 Låt mig presentera det svenska Greecegänget som vi umgåtts med en vecka nu. Stiliga och uppklädda som tusan allihop. Jättehärligt att se alla så uppklädda, glada och förväntansfulla (och förmodligen lite svettiga.. Stackars grabbar som får ha långbyxor och kavaj när solen gassar på mins 35 grader)
Brudgummens kusin Erik samt Stefan och Andreas. 
Och sist men inte minst Kristina, snygg som tusan i sin gula spetsklänning. 
Och efter lite festande och minglande och svettandes så var det dags. 
Here comes the bride. 
Ni ser själva. Jag tappade hakan. Hon är så vacker! Det är något särskilt när någon man har känt i tio år dyker upp och ser ut sådär helt plötsligt. Alltså, missförstå mig inte, Georgia är skitsnygg i vanliga fall, men detta är ju upphöjt till tusen. 
 Även brudnäbben, som festligt nog också heter Iris, var jättefin. Och som ni ser tog hon sitt uppdrag på stort allvar och rättade till släpet ofta, med mycket precision och styrka (måste vara lite tungt och otympligt när släpet är lika stort som en själv..)
 Så tog de tag i en Grekisk tradition som var lite rolig. Georgia skrev namnet på sina "singla" (alltså ogifta) tjejkompisar under sin sko. Det namn som är kvar under skon i slutet av bröllopsdagen är den som kommer gifta sig näst. 
Faktiskt har jag inte hört om något namn var kvar, får kolla upp det där. Vem vet, mina dagar som ungmö kanske får ett slut snart ;)
 Sen blev det dans. Jag passade på att gömma mig bakom kameran här för att inte behöva försöka mig på denna traditionella folkdans. Kändes som grekerna skötte den biten alldeles utmärkt. 
 Sen gick vi allihopa till kyrkan. Spelemännen gick först, sen gick bruden hand i hand med sin far och resten av följet kom efter. Vi tog upp hela gatan så bilar fick väja undan och vänta (vilket de nog gladeligen gjorde). Kyrkan var mindre än fem minuter bort. 
Och väl framme står Mikael och väntar, med Georgias bukett. 
 Här fick jag åter igen gömma mig bakom kameran, för nu blev jag blödig. Det var så fint att se dem, att se honom se sin blivande hustru på detta viset för första gången. 
Vid denna bild säger vi stopp för den här gången. 
To be continued som man säger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins