Instagram
tisdag 23 juni 2015

Svårigheten med att återgå till gamla vanor

Igår kväll gick jag och lade mig i ganska god tid, efter att jag ställt fram löparskorna, hörlurar och tagit fram träningskläder. 
Jag satte klockan att ringa kl 6. 
Tänkte att en halvtimmes promenad i parken vore en toppenstart på dagen. 
Så ringde klockan, och ringde och ringde. 
och jag snoozade och snoozade i en timme. 
Hur kommer man egentligen upp? Jag är såå himla trött på morgonen att jag verkligen måste dra mig upp. Det är betydligt lättare att komma upp ur sängen om jag bara tänker sitta på soffan med en stor mugg kaffe, men tanken på att ta sig ut verkar hålla mig helt däckad på morgonen. 
Får nog testa lite nya varianter för att få in den här rutinen, för det fanns en tid då jag gick morgonpromenader flera gånger i veckan och mådde jättebra av det. 
Känslan av att man redan har fått in lite träning redan tidigt på morgonen gör att man känner sig så effektiv, det är superskönt. 

Har ni någon bra strategi för det här? Att komma upp på morgonen och att börja nya bra vanor?
För i teorin så vill jag verkligen, men på morgonen är det mer av ett njaee..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins