Instagram
söndag 21 juni 2015

Proteinpannkakor och brandvarnarpanik

Det blev en sen frukost för mig, brukar ju sitta med mitt kaffe i några timmar innan jag ger mig i kast med något matigare. Trots att jag känner att jag har en skum förkylning på gång (typ lock i örat och huvudvärk sedan igår..) så fick jag ett sug efter proteinpannkakor. Hade sett på Facebook någon som gjorde pannkakor med nutella i, och då kände jag att jag gärna ville testa nyttiga pannkakor med jordnötssmör i. 
De blev riktigt goda, om än lite ojämna i kanterna :) 
(blandade en smet på två ägg, en stor tesked jordnötssmör, vaniljprotein och lite mjölk. Alla mått är lite höftade bara...).
 Det spexigaste var att jag lyckats producera så pass mycket matos att brandvarnaren gick igång, och det ljudet har en frekvens som jag tror att jag är lite allergisk mot. På riktigt alltså. 
Att ett ljud kan ge hjärtklappning, skakiga händer och total panikkänsla trots att jag rationellt nog vet att det inte brinner och att det är bara att vifta med en handduk en stund och ta ut batteriet. 
På mitt jobb har vi ett larmsystem som heter Mosquito, vilket är ett ljudlarm som skickar ut olika frekvenser som bara vissa kan höra, alltså ju äldre man blir desto färre av dessa frekvenser kan man höra. När man hör dessa frekvenser så är det helt enkelt ett svagt ljud som ska ge obehag i kroppen på den som hör det, vilket gör att ungdomarna kanske inte vill sitta där på helgen. 
Jag tänker mig att det är på det viset. Brandvarnaren har en ljudfrekvens som träffar någon speciell nerv i min kropp och skapar totalpanik. 
Någon mer än jag som inte tål brandvarnare? :)

Till nästa gång vet jag det i alla fall. 
Fläkten på max, alla fönster öppna. 
Sen kan pannkakorna stekas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins