Instagram
måndag 25 maj 2015

innanflyttenmatlagning

Yes, jag hittar på ord idag. Ordet är just vad jag kommer ägna mig åt denna veckan (bland mycket annat..), nämligen innanflyttenmatlagnig. Det känns så sjukt onödigt att handla hem mat till kyl, frys och skafferi när allt ändå ska flyttas därifrån på fredag och lördag. 
Så idag har jag gjort mig av med en hel del ifrån köket.
 Det blev buljongkokta nudlar med lite sojabönor (frysta som fick koka med någon minut bara). 
En sås bestående av hackad tomat, lök, rödlök, paprika, frysta champinjoner, fryst spenat och frysta kycklingrester. 
Bara att steka ihop och så blev det en sås när jag hällde på turkisk yoghurt och lite lättkesella som var över från en annan dag. 
Kryddat med sambal oelek, salt och peppar, paprikapulver och en bra mängd pressad lime. 

Det blev riktigt gott. 
Och med tanke på att jag inte behövde handla någonting utan använde enbart sådant som fanns hemma redan. 
Jätteskönt sätt att laga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins