Instagram
söndag 3 maj 2015

En söndag av solsken och energi

Vissa dagar vaknar jag med så mycket energi! Helt underbart faktiskt, med tanke på att grannen hade fest och det var lite svårt att sova i dunket så gick det ändå rätt bra tydligen :)
Jag startade dagen med att planera måltider, packa lådor och städa lite i köket. Nu när packandet är i gång är det ganska stökigt överallt, men det enda jag inte kan hantera är att det är stök på diskbänken. Då blir diskbänken min fristad. En ren yta som tillåter att god mat lagas. 

Sen gick jag och skejtaren på loppis, de har ju startat den på drottningtorget igen och det är väldigt mysigt att gå runt i sorlet och plocka bland sakerna. Även om jag i nuläget faktiskt inte är så sugen på att handla något (ja, det där sa jag på riktigt..). Dels har jag lite ont om pengar då det mesta sparas och ja, Barcelona kostade ju sitt. Men sen känns det hyfsat onödigt att handla saker som bara ska packas ned igen när vi kommer hem.. 
 Tre små kompisar blev det i alla fall. Sådana som är bra att ha när en har det jobb jag har. De blir jättebra i sång- eller sagoväskor. Om någon råkar kunna en bra barnsång om en späckhuggare så hojta till! :)
Sen bjöd Skejtaren på lunch på Texas Longhorn. En cesarsallad som hette duga och som höll mig mätt genom körsång (inte jag, Malins son Alvin var med i tvåornas kör som sjöng på folkets park), träningspass och storhandling som följde. 

Nu sitter jag här. 
Mätt på kyckling och kålsallad. 
Bubbelvatten i glaset. 
Himla nöjd med denna söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins