Instagram
fredag 3 april 2015

This is what a semesterfirare looks like

Igår tänkte jag ta bilder med just den överskriften som jag har till detta inlägg. Dock med bubbel i glaset och jordgubbar till det och så skulle det se lite mer fancy ut. Men ödet ville något annat och plötsligt hade jag fått en allergisk reaktion från någonting i min sallad (sån där plocksallad från willys) och var röd som en kräfta i hela ansiktet, halsen och ned på bringan och riktigt varm i huden. Som tur är mådde jag hyfsat ändå, så det blev inget besök på akuten (även om detta diskuterades..) men det var ingenting som jag ville ha förevigat på bild. 
Det gick över efter ett tag. 
Som tur är.. I annat fall hade jag sminkat över det och låtsats som det regnade, för idag ska jag till Barcelona. Så är det bara. 
Så idag ser semesterfiraren ut såhär än så länge. Med håret på ända, rester av gårdagens smink på ögonfransarna och mitt älskade snabbkaffe i näven. 
Hemmet är rejält stökigt, resväskan ligger öppen på golvet med några få plagg i och skejtaren är iväg och växlar pengar. 
 Mitt huvud snurrar med allt som måste fixas och allt jag måste komma ihåg (måste göra checklista!), både tvättmaskin och diskmaskin är igång och solen lyser in och visar upp hemmets alla dammtussar som jag helst vill få bort innan vi reser iväg.. 
Resfebern har satt in.
Tur att flyget går sent ikväll. 

Semester it is.

1 kommentar:

  1. Ha det så himla underbart och njut! Sen. När vi kommit hem från våra resor, då är det dags att ses. Och bara i havet! Punkt.
    Kram

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins