Instagram
torsdag 12 mars 2015

Sluta vara så jävla kränkta!

Jag blir så trött när jag läser debattartiklar och kommentarsfält där män gnäller och känner sig kränkta över att kvinnor försöker hävda sin rätt att leva ett liv utan att bli våldtagna. Snubblade över en debattartikel som var skriven av en 16 årig kille som visst, är ung och kanske inte fattat vitsen ännu, men kommentarerna under gör mig mörkrädd.
Jag förstår inte varför många män verkar bli så kränkta av det faktum att kvinnor måste försvara sig. Det är en självbevarelsedrift att se alla män som potentiella våldtäktsmän eftersom det är vi som får all skit efter att vi blivit kränkta. Alltså löper man som kvinna dels stor risk att bli våldtagen och dels ytterligare risk att inte få brottet uppklarat eftersom det verkar räcka att en våldtäktsman säger att de inte uppfattat ett 'NEJ!' som ett nej..  

Hela denna idiotiska kultur både kränker kvinnor och idiotförklarar män som enligt många domstolsbeslut inte verkar kunna ha någon självkontroll så fort de ser en person de vill ha. Jag kan inte på något sätt köpa att män är korkade (jag känner många, de är sjukt kloka), eller att jag är ett offer. Men medan samhället ser ut som det gör så är det inte så konstigt att man ser alla män som potentiella våldtäktsmän. 

och ja, män löper stor risk att råka ut för andra mäns våld också, och nej det hör inte hit ett dugg. 
Hur ofta får en misshandlad man frågan om han var utmanande klädd eller han lockade till slagsmål. Om han har gillat våldsamma slagsmål tidigare och om han verkligen menade nej när han sa nej. 

Feminismen kränker inte män. Punkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins