Instagram
måndag 23 mars 2015

Recension av Moulinex Råsaftcentrifug Easy Fruit

Som utlovat kommer här en liten recension på hur jag upplevt min råsaftcentrifug, som då är den första jag har ägt. 
För det första är det ju sjukt roligt att gå och handla när man precis skaffat en sån här juicemaskin. Möjligheterna tycks vara oändliga när det gäller de olika smakerna man kan utnyttja, men desto svårare är det att veta vad som faller en i smaken. 
 För mig har det visat sig hittills i alla fall att jag föredrar att dricka det jag föredrar att äta. Friska frukter går alltså före selleri och morötter liksom. Det allra allra bästa dock är tropisk frukt som ananas och mango, samt klassisk apelsinjuice som blir tusen gånger apelsinigare av en sån här maskin.. I shit you not, det är sååå saftig saft. 
 För att det ska bli saft måste det som inte är saft hamna någonstans. Då skjuts allt fruktkött till den bakre behållaren och jag är alldeles säker på att någon fyndig människa hade kunnat baka bröd med detta i eller ha det i någon smoothie eller muffins...? Jag vet inte, men det känns användbart. Jag har dock inte utforskat detta närmre ännu, tyckte det kändes som att bara juiceandet var en tillräcklig start för mig. 
 Själva juicen rinner ned i en behållare med pip, där finns även en liten extra mojäng som separerar de tjockare delarna av juicen från de tunna. Tar man bort det (som jag har gjort på bilden, och alla gånger hittills) så blir det hela lite mer som en smoothie. 
 När man tar bort behållaren med juice kan man bara trycka upp den där pipen ett snäpp så droppar det inte så mycket från den. Det kan droppa lite ändå, beroende på vad du har haft i maskinen, vissa grejer rinner snabbare än andra (och vissa personer har inte tålamod att vänta på att allt ska rinna klart alla gånger). 
 Något av det bästa är dock detta, allt kan diskas i maskin, och får plats i en liten sådan. Dock rekommenderar jag att ni rengör filtret, eller den där rivgrejen, för hand. Det går jättelätt i en diskborste, men i diskmaskin blev det istället lite rester på både den och allt annat i maskinen. Men som sagt, det går fort med en diskborste. 
 Så är det ju bara att njuta. Njuta av vitaminbooster och smaker som får en att stampa lite i golvet av lycka. 

Nästa grej jag måste prova är passionsfrukt. 
Någon som har erfarenhet av det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins