Instagram
fredag 13 mars 2015

Morgonens arbetsplats

Det blev lite mer än bara sovmorgon igår faktiskt. Jag hade vaknat mitt i natten och mått jätteilla egentligen, och efter att känslan inte gått över trots att jag försökte låtsas som att den inte fanns där var det bara att acceptera ödet och sjukanmäla sig. Jag är jätterädd för magsjuka, framför allt för att kräkas. Vetskapen om att skejtaren var magsjuk för några dagar sedan och att jag kanske åkt på något framkallar en hel del ångest och jag åt i stort sett ingenting under gårdagen.
Men det känns bättre idag. 
Misstänker att jag ätit något tveksamt. Så idag ska jag istället fylla på matreserverna lite långsamt så jag återfår energin. 
Det bästa sättet att göra det på denna morgon är att sitta i solen med morgonkaffet och njuta. Fastän solen lyser på skärmen och jag knappt kan se något, fastän mina fötter är i skuggan och blir ganska kalla. 
Det är helt ljuvligt. 
Så det är dagens plan. 
Vitaminboosta kroppen lite (och samtidigt ordna en recension av råsaftcentrifugen som några bett mig göra). 
Men först ska jag ta en kaffe till och sitta i solen tills den försvinner bakom hustaken. 
Tänk att i nästa lägenhet har vi sol på balkongen hela eftermiddagen. 
77 dagar kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins