Instagram
lördag 7 mars 2015

Att åka buss är som att bada badkar

Det är ju ganska trevligt att åka buss ibland. Jag gör det så sällan numera. Då menar jag inte de knökfulla stadsbussarna utan när man måste ta sig en lite längre bit och man inte måste stå eller sitta bredvid någon som luktar mögelost. Då är det som att bada badkar. Egentid liksom, där man inte har möjlighet att göra något vettigt så man kan sitta och njuta av lugnet en stund. Jag har suttit och reflekterat och lyssnat på bra musik (fortfarande Sia) i en hel timme idag.
Bussresan idag tog mig till sydligare breddgrader. Närmre bestämt Trelleborg, för att fira Agnes som fyllt tre år tidigare i veckan. 
 Alltså denna ungen.
 Hon har samma hopplösa virvlar i luggen som jag har, älskar att städa som sin mor och fick till sin stora lycka en dammsugare av farmor och farfar, en som faktiskt fungerade till att suga upp smulorna från frukostbullarna som hamnat på golvet. 
Lyckan var gjord.
Och det hela var väldigt mysigt måste jag säga. Där var en hel del barn, trots att några saknades, mina syskon har ju lyckats yngla av sig rätt bra.. med tanke på att jag nu har nio syskonbarn (som detta året blir tio! Yay!). Erik på bilden ovan är dock inte en av dem, utan han är Agges kusin på sin mammas sida. 
Söt som en sol den,
 alla barn borde ha hängslebyxor kan jag tycka.
Hängslebyxor och blöjrumpa liksom. Hur gulligt kan det bli. 
Nu ska jag i i godan ro göra mig i ordning för kvällens tjejmiddag. 
Eller så skjuter jag på det en stund och slösurfar i soffan och halvkikar på ett inredningsprogram på tv. Att göra ingenting i en stund. 
Fasen så skönt det är. 

Och hörni. 
Glöm för all del inte bort tävlingen som avslutas vid midnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins