Instagram
tisdag 24 februari 2015

Oscarsklänningarna

Det är nog första gången jag kikar på oscarsklänningar i denna bloggen, men jag tycker det är jättekul att se hur snygga alla blir (och ibland också undra vad de tänkt.. men just här lyfter vi bara det positiva). 
Så efter att ha spolat mig igenom större delen av Oscarsgalan igår (tre timmars tal om ljudredigering och sånt fungerar inte för mig..) har jag hittat de sex klänningar jag gillade bäst.
 Till att börja med gillar jag ju blekfisar, med tanke på att jag själv är en sådan. När jag ser hur snyggt vissa kan framhäva sin bleka hy blir jag jättenöjd, det finns hopp efter solsemestern liksom ;) Emma Stone klär sig i en fantastiskt vacker grön färg som är så jäkla snygg till både hennes hy och hennes hårfärg! Anna Kendrick är också en sådan blekfis att beundra i en enkel korallfärgad kreation. 
Heja blekfisar!
 Så har vi de lite mer vågade. Jennifer Lopez var ju helt storslagen i sin tylldröm och så vackert att ha den hudfärgad så att dess storslagenhet dämpades lite och blev lite mer blygsam om ni förstår mig. Den hade ju haft ett helt annat uttryck om den varit röd eller grön. Så har vi Gwyneth Paltrow i den rosa vackra enkla klänningen som går lite bananas (på ett bra sätt) på axeln. Jag hade absolut förmodligen inte vågat ha den på mig, speciellt inte i rosa, men fasen vad den klär henne!
Rosamund Pike tycker jag andas Hollywood glamour från en svunnen tid i sin röda klänning, helt enkelt så vacker, och så passande för henne. Jag är väldigt svag för pärlor, det klär upp vilket plagg som helst, så att Lupita Nyong'o har en klänning med fullt av pärlor är inte fel någonstans. Sedan tycker jag att den vita färgen passar hennes mörka hudton så väldigt vackert. 

Det var en hel drös andra klänningar som var fantastiska. Som klänningen Lady Gaga hade när hon uppträdde så storslaget att jag blev tårögd.
Har delat uppträdandet på bloggens Facebooksida, om ni vill se det. 

Bilder: härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins