Instagram
tisdag 3 februari 2015

Fler kvinnor åt folket

Jag surfade in på Haléns häromdagen och tänkte kolla runt efter lite skor som jag inte kan gå i när jag såg bilden nedan. 
Till bilden står det ingenting om att detta är mode för den 'riktiga kvinnan' att det är en 'plus-size' modell. Eller något konstigt om storlekarna utan det enda som anmärker på storlekarna är att de skriver att de har BHar för varje kroppstyp. 
Är det bara jag som tycker att detta är uppfriskande. Kvinnan på bilden är ju vacker som en dag, och har en kroppstyp som många kvinnor har. 
Halens.se
Det är inte det att jag har något emot bilderna som den nedan heller, det är ofta vackra bilder på vackra kvinnor och underkläderna syns ju bra och så. Det är bara det att majoriteten av alla underkläder till kvinnor visas upp på en modell med kroppsformen som kvinnan nedan har. Vilket inte alla har, långt ifrån. Men alla storlekar är ju vackra, och alla kvinnor (eller majoriteten i alla fall) bär väl underkläder och vill se vad som kan passa dem? 
källa
Så egentligen skulle jag bara vilja se lite mer variation. För jag tror att företag som Haléns vinner mycket på att visa underkläder på modeller av varierande storlekar (långa, korta, breda, smala, platta, päron, äpplen, pelare, atletiska, bystiga, bredaxlade... det finns ju ingen brist på varianter liksom), som kan tilltala alla kvinnor, istället för att visa dem på en sort som bara representerar en bråkdel.

Fler kvinnor åt folket helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins