Instagram
torsdag 1 januari 2015

Slutet av 2014

Nu kör vi bildkavalkad så får ni se hur vi avslutade 2014 och inledde det nya året. 
 Skejtaren fixade förrätten. Vinkokta musslor med fänkål och persilja. Det är nog en av mina favoriträtter någonsin.
Malin fixade hasselbackspotatis, och när hon kom på att hon inte hade en pensel fick potatisarna bli penslade av persiljestjälkar, man tager vad man haver liksom :)
Potatismorsan. Hon och hennes kärlek Marko ordnade dessutom både fläskkarré och fläskfilé med vitlökssås och sallad. Hur gott som helst. 
Efterrätten stod Malins syster Emma för, och då ordnades det massor med marängsviss till barnens stora lycka. 
 Leona fixar fotbollskorten. 
 Fler än jag gillade mina nya skor. Malins systerson Kian gick rätt stadigt i dem dessutom. 
 Och plötsligt hade alla festskor på. 
 Kian och Alvin.
 Även jag lyckades fastna på blid. Händer inte så ofta då det brukar vara jag som håller i kameran. 
 Alla barn höll sig vakna till tolvslaget, men därefter gick det fort att somna.. de var rätt trötta vid det laget. Anledningen till Leonas uppsyn på bilden är okänd, men bilden känns så väldigt talande ändå :)
 En riktigt lyckad tillställning, och en fantastiskt trevlig fest med fina människor. 
Och nu kan jag se fram emot vad nästa år har att erbjuda. 
och nej, jag har knappt stigit upp idag. 
Idag blir en sån där dag när jag ligger i soffan med datorn, slötittar på Ivanhoe och äter allt möjligt jag kan hitta här hemma. 
Som en helt vanlig 1 januari. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins