Instagram
söndag 28 december 2014

Häsloleverans och proteinpannkakor

Jag nämnde ju igår att jag hämtade ett paket. Här har ni innehållet; Hälsogrejer! 
Jag har ju länge följt sidan Tone it up, där två kvinnor lever hälsosamt, lägger ut träningsvideos och hälsosamma recept. Helt enkelt visar de hur man kan leva hälsosamt utan att göra avkall på det goda i livet. Som i den här videon där de står bakom bardisken och blandar nyttiga(re) cocktails ;)
I alla fall så har jag länge velat beställa proteinpulver ifrån dem, men det hela kan lätt bli lite dyrt när man ska frakta från USA. Men när det blev rea och de erbjöd paket med en massa trevligheter i kunde jag inte hålla mig.
Så jag fick mitt proteinpulver, i smakerna vanilj och kanelbulle, vitaminer, kokosvatten, rostad quinoa  och den finaste vattenflaskan/shakern jag sett på länge, med inbyggt sugrör! 
Så jag blev ju lite tvungen att testa detta direkt. Då finns det inget mer självklart att göra än proteinpannkakor. 
 Dessa gjordes såhär:

Blanda två ägg, en banan, en halv deciliter proteinpulver (ungefär) och mjölk tills konsistensen är lite lagom rinnig. Jag mixade mitt med en stavmixer. 
smält smör i en stekpanna och häll ut en klick smet på pannan. Häll över lite frusna blåbär. När pannkakan börjar få färg på kanterna och känns som de kan vändas, så vänd dem.. 

Servera med bananer, avocado och sirap! 
nomnomnom. 

Detta är inte helt rakt igenom samma recept som de har på hemsidan utan jag har modifierat lite efter egen smak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins