Instagram
tisdag 18 november 2014

Ett vintips och ett apptips

I helgen provade jag vinet från Barone Ricasoli, RF till FR. Kände att jag verkligen var nyfiken på vinet som vinnaren Richard fick åka till Italien och skapa. En vinst jag verkligen hoppats på för oh my god vilken upplevelse! Men jag kan unna någon annan den också ;) och han har ju gjort ett väldigt bra jobb.
 Jag är ju inget proffs på det där med vin, väldigt mycket lekman faktiskt. Min största merit är helt enkelt att jag har mycket erfarenhet av att dricka det, och älskar det :) 
RF till FR är lättdrucket, inga konstigheter och väldigt runt och gott. Passar nog till den mesta maten och den passade definitivt till chevréosten jag hade till. 
Så testa den, finns i beställningssortimentet på systemet! 

Så på tal om vin, om ni gillar vin kan ni hämta ned appen ViVino i appstore. När ni sen hittar en flaska ni gillar, fotar ni etiketten så hittar den all information som finns om det vinet, tillsammans med recensioner från folk som nog mer än jag vet vad de snackar om. Den har inte slagit fel en enda gång, och det är jättepraktiskt att ha ett ställe där alla bilder på vinflaskor samlas. 

2 kommentarer:

  1. Kostar den 109 kr? Hittade först en för 402 kr. Det var liite för dyrt �� /Malin1970

    SvaraRadera
  2. ja 109 kr stämmer. 402 kr hade varit lite väl saftigt ja.

    kram /iris

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins