Instagram
torsdag 18 september 2014

Wrap it up - snabbt middagstips

För en tid sedan såg jag detta recept på Nyhetsmorgon och kände att det var nog det enklaste och nyttigaste jag sett på länge. Jättesmart om man vill ha mat på en kvart eller mindre! 
Gör såhär:

Hacka två tomater och låt dem rinna av i en sil. 
Häll av vattnet från en burk tonfisk och blanda med tomaterna. 
Strö över lite färsk hackad basilika, ringla över balsamico eller balsamvinäger.
Smaka av med salt och peppar. 

Jag serverade med färdigkokt quinoa som jag hade i kylen, lite creme fraîche (den med smak av soltorkad tomat och fetaost), sallad (färdigsköljd mix) och lindade in allt i ett fullkornstortillabröd. 

Som sagt, färdigt på en kvart eller mindre. 
Det är så jag gillar att laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins