Instagram
torsdag 11 september 2014

Flyttlogistik och kroppsterapi

Dagarna går förbi snabbt som tusan just nu och jag hinner inte riktigt med, speciellt vardagen. I de allra flesta fall numera glömmer jag bort att ha kameran framme överhuvudtaget och jag har nog inte tagit en endaste bild hela veckan.. Det blir nog lätt så när huvudet snurrar med flyttlogistik samtidigt som det är ganska mycket på jobbet. 
Igår gjorde jag dock en väldigt bra grej. Jag gick till gymmet för första gången sedan ryggen skadades för ca en månad sedan. Ryggen är ännu inte helt återställd, men att komma iväg och svettas, lyssna på bra musik och att inte fokusera på något annat än den egna kroppen och vad den klarar av är väldigt bra terapi för hjärnan när den är lite överbelastad. Där får jag en välbehövlig paus ifrån min egen vardag. 
och det är ju egentligen märkligt hur energin ökar av att man låter kroppen arbeta. Jag kan verkligen känna av endorfinerna och adrenalinet och hur de piggar upp mitt sinne. 

Så fokus får ligga på det just nu, flyttlogistik och kroppsterapi. 
Det är ju bara några veckor av rörighet kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins