Instagram
torsdag 28 augusti 2014

Livet börjar närma sig

Nu när semestern är slut och verkligheten kommit ikapp var det också dags att dra igång lägenhetsförsäljningen. Vi tog en liten paus över sommaren eftersom marknaden i stort sett stannar av när folk är på semester, och det var ju ganska skönt att slippa ställa till med visning varje söndag.. (jag är ju lite stökig av mig...). 

Men nu när hösten närmar sig och Ikeakatalogen har dykt upp i brevlådan blir jag så sugen på att göra ombonat och fint hemma, men det känns inte riktigt lönt i den nuvarande lägenheten..
 Så börjar jag tänka lite på hur det kommer bli. Vi ska ju bo i Skejtarens lägenhet i ett tag, för att spara ihop lite pengar för att kunna köpa ett ordentligt gemensamt boende. och det känns som att den tiden börjar närma sig. Då blir det alltså kanske där jag måste få utlopp för allt sug att göra om hemma. och då måste jag tänka om helt i inredningshjärnan eftersom Skejtarn har en randig fondvägg i olika nyanser av grönt i sin etta, så färgvalet är lite förutbestämt.. 
Sen är det en hyresrätt också, så några större förändringar blir det inte. Kanske lite hyllor, gardiner.. prydnadskuddar i soffan.. myspys liksom. Mina fårskinnsfällar lite överallt...
Bilder: Hemnet
 Men ja, jag kanske får invänta att lägenheten blir såld först, och att jag flyttar in.. Men ändå. Jag är så sugen på att göra fint! 
Framför allt så är jag sugen på det där hemmet som kommer efteråt, efter att vi bott i ettan i ett litet tag. 
Det gemensamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins