Instagram
söndag 10 augusti 2014

En regnig dag med Instagram

 Igår ställde jag mig utanför min comfort-zone i ett tag. Rättare sagt så cyklade jag utanför den. Jag är inte den spontant sociala typen som bara slänger sig in i situationer där jag inte känner någon, men när möjligheten att delta i en cykeltur runt Köpenhamn med Visitcopenhagen och Instagram under Copenhagen fashion week kunde jag inte backa, det gick bara inte. 

Dagen började ju bra, jag har aldrig i mitt liv tagit med mig cykeln på tåget, och jag som får resfeber för det minsta tyckte att bara detta kändes lite otryggt och omständigt. Men skam den som ger sig. Det blev dock så bråttom (tidsoptimist javisst!) att jag fick cykla på perrongen, hoppade på en vagn som inte riktigt var anpassad för cyklar och väl på tåget fick jag fråga en herre om det faktiskt var tåget till köpenhamn jag stod på med cykeln, eftersom jag i stressen glömt kolla vad jag höll på med..  Bra där Iris.. 
I Köpenhamn mötte jag upp min kollega Daniel (@Darklydreamingdaniel) som visserligen satt på samma tåg hela vägen, men han hade ju lyckats hoppa på en cykelvagn...  Men så mötte jag och Daniel upp resten av gänget vilket bestod av alla möjliga människor. Danskar, svenskar, amerikaner.. you name it. Vi fick fina namnlappar och klistermärken av Instagram teamet och cyklade iväg. Och så fort vi började cykla började det regna. 
Alltså ösregna.  
Men det kändes lite som att vi ägde gatan ändå. Och här och var stoppade hela gänget för att de såg en snygg tågbana eller en snygg vägg eller en fin cykelväg och alla instanördar stod på stenar, satt på huk, klättrade på väggar, poserade med cyklar och fotade från alla möjliga vinklar och vrår utan att alls bry sig om omgivningen som kanske undrade vad tusan vi höll på med..
Bilderna ovan är några av dem jag instagrammat under gårdagen. Ni som följer mig där (@alladagarskaos) märkte kanske att jag spammade flödet lite väl mycket, men det var så många bilder att få ut och så mycket inspiration att göra sig av med så jag tillät mig att vara lite störig i ett tag, ni får leva med det helt enkelt :) Vill ni se fler bilder så kolla in #streetstyleride så ser ni massor med cykelbilder!
 Vi uppehöll oss ganska länge kring Carlsberg, mycket på grund av regnet som tidvis stod som spö i backen men det tilltalade även de fotografiska sinnena. De gråtande elefanterna med swastika symbol på sidan fångade mitt intresse väldigt mycket. Lite poetiskt på sätt och vis, kanske gråter de för att nazisterna tagit en gammal vacker symbol som ursprungligen stått för lycka och välmående och svartmålat den med hat och förtryck. Under den gråtande elefantens snabel låg en hemlös man, han hade en kartongbit med texten 'Giv en skilling'. 
Tragiskt, sorgligt och samtidigt så poetiskt vackert. 
 Men ja, det var helt fantastiskt faktiskt. En massa cyklar, pölar, människor, foton, telefoner, kameror, intryck och gemenskap. 

Stort tack till @Instagram, @Visitcopenhagen, @Cphfw, @Igersdenmark och såklart @Darklydreamingdaniel för det fina sällskapet! 

och kolla in #Streetstyleride för fler bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins