Instagram
tisdag 20 maj 2014

Smakrik växtkraft

Sedan jag började ha visningar hemma har det ständigt funnits färska kryddor i kökets fönsterkarm. Egentligen är det såhär det brukar se ut på sommaren ändå, eftersom jag älskar grönskan (och för att det är bland det enda jag av någon anledning kan hålla vid liv...). 

Det är så härligt, och det gör under för matlagningen. Framför allt lyfter det fram en hel del härliga dofter under tiden som maten lagas. I mitt fönster är det timjan, citrontimjan, oregano och basilika. Jag brukar även ha mynta men blev lite snål här om dagen när jag skulle köpa den då den kostade betydligt mer än allt annat.. och koriander såklart, men den brukar jag äta upp lika fort som den köps hem... 

Som sagt, så lätt att till och med jag kan hålla dem vid liv. Bara ge dem vatten varje dag och ställ dem soligt så mår de jättebra.
Min oregano har till och med börjat blomma. 
Så bra mår de :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins