Instagram
torsdag 29 maj 2014

En skejtares bemärkelsedag

Idag ringde min väckarklocka 7.05. Jag som druckit lite vin igår kände att det egentligen inte var den optimala tidpunkten för mig att vakna, men vad gör man inte för en älskad. Jag masade mig upp och ordnade lite frukost på sängen till skejtaren (och migsjälv, såklart. Att titta på när andra äter funkar inte för mig...).  Frukost och present på sängen är helt enkelt något alla förtjänar på sin födelsedag, och jag var tvungen att vakna sådär tidigt då han gärna sticker och skejtar tidigt på lördagsmorgnar (nu är det ju torsdag, men det är ju nästan som en lördag så det räknas nog så i skejtsammanhang..)
Han är ju av den sorten min skejtare, att han vaknar tidigt lediga dagar för att skejta innan ungdomarna tar över skejtparken. Där han kan träffa likasinnade "vuxna" skejtare som har kaffe med sig på termos  och vill leka av sig lite på förmiddagen. 

Förra året när vi skulle se på Eurovision i Folkets park och ta med oss lite fika tog jag och Malin med oss lite parmaskinka och salami, och en enorm spritser i en cola flaska och kände oss lite fancy. Skejtaren mötte upp med en kylväska. I den hade han ingredienser till en gin och tonic, fullt utrustad med en burk med limeklyftor, och en burk med isbitar... och vinglas i plast. 
Det är så han rullar. Tar med sig is till parken. 

Han är av den sorten som vattnar mina blommor och har pelargonior som har övervintrat, som alltid lyckas med orkidéerna och blir lika glad var gång de börjar blomma igen. 

Samtidigt som han håller mina blommor levande är han också av den sorten som måste ut och kitesurfa så fort det börjar blåsa, skejta så fort vädret är vackert och helst extremsporta på alla sorters brädor han kan hitta. 

Han är av den sorten som älskar att prata med alla, om vad som helst. Älskar att berätta hur saker fungerar och förklarar gärna hur man tyder vindriktningar på väderhemsidan, hur man gör en bakside ollie (eller nåt), hur man ska hålla blommorna vid liv och hur det ena bilmärket skiljer sig från det andra.. Det är en del av charmen. Likaså det faktum att han har en märklig fascination för Linda Bengtzing...(?). 
Vad ska man säga. Han är rätt unik min skejtare. 
Jag känner mig lyckligt lottad idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins