Instagram
söndag 9 mars 2014

Istället för en bakispizza

Jag ska inte sticka under stolen med hur jag känner mig idag, jag är bakis. Jag vaknade med en känsla av huvudvärk och 'herregud vad jag vill äta mat!'. Ni vet känslan av att vilja äta lax, köttbullar med spagetti, spagetti med ostsås(!), pizza och varma mackor NU! Utan ansträngning helst. 

Det jag svepte ihop blev betydligt nyttigare än allt ovan som lätt kunnat bli lite flottigt och stärkelserikt. Minipizzor! och massor av dem! 

Jag såg detta på pinterest för en tid sen och ville testa. Det är helt enkelt en aubergine som jag delat och använt som botten, en ostskiva per aubergine, lite cocktailtomater, zucchini och rödlök eftersom det var det jag hade i kylen. Salt, peppar och timjan på och så in i ugnen på 200 grader i ca 8 minuter. 

Klart! Mättande och jättegott!

och här är ju bara fyra skivor, men sanningen är ju att jag åt en hel aubergine, alltså mer än dubbelt så mycket som på bilden. I ett svep. 

vad ska man säga.. 
Jag gillar att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins