Instagram
lördag 29 mars 2014

En lördag med libanesisk brunch

Idag startade dagen med matkoma. 
Det bästa sättet att starta en dag om ni frågar mig.

 En dagens med det senaste fyndet i klädväg, byxorna från Vila kostade hela 45 kr på myrorna! Score för mig då de både är snygga och känns som pyamasbyxor! 

Jag träffade Sanna i stan och vi hade bokat bord på en libanesisk restaurang som heter Laziza, vi hittade dit via google och eftersom det var ett av få ställen i stan som har brunch på lördagar. Sen är jag ju en sucker för libanesisk mat så jag tänkte att det kan ju inte gå fel..

och jag hade rätt. 
 En massa röror, grytor, lamm som fick mig att dö lite av lycka, falafel, tabbouleh och så mycket annat gott som jag inte vet vad det är. Så det är alltså en stor buffé med godheter, sen kan man runda av med våfflor, croissant, kakor, mynta-te eller kaffe och rulla hem efter att ha betalat hela 129 kr för kalaset. Hur billigt som helst för allt detta! Jag åt två stora portioner, var så mätt att jag nästan blev svettig och orkade inte ens ge mig på dessertbordet. 

Så det är denna lördagens varmaste rekommendation. 
Laziza och deras 'to-die-for' brunch. 
 Ta det nu lugnt i solskenet ungdomar. 
och glöm inte att njuta av våren idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins