Instagram
lördag 1 februari 2014

Ett nymålat badkar

Dagens projekt var ett jag dragit ut på i många månader; att måla badkaret. Det jag bävat för är dels förberedelserna och att inte få använda duschen på tre dagar när det hela torkar.. Men nu fick det vara färdigväntat. Färgen blandades och två lager ströks på, inte helt smärtfritt måste jag säga. Enligt instruktionerna ska man måla i intervaller om fem minuter och sen gå iväg och andas i fem minuter... 
Det hela var en liten fadäs, målandet i sig gick bra men när det kom till andra strykningen började jag få så ont i huvudet och bli så illamående av den starka lukten att jag smällde på färgen snabbt för att sen kunna rymma hem till mannen i mitt liv där jag nu ska bo i några dagar medan allt torkar. 

Resultatet kommer nog vara klockrent i alla fall, vitaste vitt slår gulvitt alla gånger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins