Instagram
torsdag 30 januari 2014

Tips när taket rasar

 Igår skulle jag ju fortsätta min städmani. Jag fick ett ryck och tänkte fästa en gardinstång i taket, men jag ville gärna göra det lite snabbt och behändigt, helst utan att ta fram den stora borrmaskinen. I efterhand förstår jag själv att jag får skylla mig själv som försöker hänga något alls i puts (duh!). Jag borrade hål med min skruvdragare och gjorde mitt bästa för att fuska till något men tji fick jag när en bit puts smulade ned över mig och mitt nystädade golv.
 Därav kom jag på lite saker som kan vara bra att tänka på om man är amatörrenoverare som jag är. 

För det första, ha alltid vitt spackel på tub och två spackelspadar hemma, det kommer du långt med!
För det andra, låt inte lite missöden hindra dig från att prova själv. Learning by doing är det bästa sätt att lära sig. Och learning by att få puts i huvudet är ju jättebra, jag lär ju inte göra om det på ett tag!

Nästa gång får nog borrhammaren komma fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins