Instagram
tisdag 21 januari 2014

Saker som bara ska fungera

Att sitta i tio minuter och vänta på att en hemsida laddas, eller att behöva starta om routern varje gång en bild ska laddas upp på bloggen. Det har varit min irriterande verklighet med denna väldigt nödvändiga mojängen den senaste tiden. 

Efter mycket snack med kundservice är jag nu fri från misären och redo att surfa snabbt igen. Jag kan dock reagera lite på de där människorna som sitter i kundservicen. Den förste jag snackade med verkade inte alls ha någon koll, rekommenderade mig att flytta runt routern i lägenheten och återkomma om det inte fungerade.. Jag återkom, men då var det ju stängt.. Nästa gång jag ringde var det en som hade full koll på signaler som hoppar mellan master och gör mitt nät långsamt och tyckte jag var så trevlig att jag borde skaffa en billig Ipad också. 
Jag tackade hjärtligt för hjälpen och påminde honom om att det är januari och att jag är fattig, oavsett hur billig ipaden jag inte behöver är.

Men ja, det är dessa saker som bara ska fungera. En lättnad har släppt från mina axlar. 
Jag är åter uppkopplad.

4 kommentarer:

  1. Måste bara få fråga, han som hade full koll på master och vete Gud allt, som tyckte du borde skaffa en billig Ipad, menade han att det skulle vara bra att blogga genom Ipaden? Jag har en Ipad, inte billig precis, med mina mått mätt, jag har problem att få den att bli uppkopplad på nätet!! Typ.. Tänkte att blogga med den ju.. går inte så bra om man säger så. Det ska väl tilläggas att det är inte bara Ipadens fel, men ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det jag sa till honom. Han ifrågasatte varför jag hade en dator, när jag kunde ha en Ipad.. Jag sa att jag behövde min dator för bland annat bildbehandling. Han svarade med att man kunde fota med bra kvalitet med paddorna.. jo... men nej tack. På jobbet bloggar jag från Ipaden och det fungerar jättebra med blogger appen, men eftersom jag annars fotar med systemkameran så fungerar det inte riktigt för mig. Dock är det ju en preferens att kunna bli uppkopplad, så du måste kanske också ringa och bråka med kundservice?

      /iris

      Radera
  2. Ja, jisses vad jobbigt det är när nätet strular. Toksne blir man.
    Telia sa till mig en gång att låna min grannes router istället. Morr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad tokigt! Man kan ju undra ibland var de hittar människorna.. Jag gillar att bli kopplad till någon som kan svaret istället för att få konstiga hittepålösningar..

      kram /iris

      Radera

mitten

Senaste pins