Instagram
söndag 5 januari 2014

Några tips för hälsoutmaningen

 Som många andra har jag tänkt att det nya året ska starta (och gärna fortsätta..) i hälsans tecken. De senaste årens flyttande och tumult har fått mina rutiner att ändras, och att ta hand om min hälsa har hamnat i skymundan. Men som det kan vara när det är nytt år och ny start så tar jag tillfället i akt att skaffa lite nya vanor, eller ta tillbaka mina gamla. 

Några tips som jag har för att komma igång är att inspireras. En sida som inspirerar mig massor är Toneitup.com. Tjejerna Karena och Katrina lägger ut recept, träningsvideos, information som är lätt att förstå om hur kroppen fungerar när den utsätts för viss träning och viss mat. Ett stort plus är att hemsidan är sjukt snygg, och de verkar vara väldigt härliga och sympatiska kvinnor.
Något annat som jag tycker är kul är färgglada träningskläder! Framför allt tights, eftersom det är lite svårt att hitta. Går ni in i vilken sportaffär som helst får ni leta länge om ni vill ha något annat än svart svart svart, på sin höjd kanske det finns någon lite neonfärgad rand på tighsen, men jag vill vara lite mer lysande :)
 Dessa ovan hittade jag på Ellos till trevliga priser, framför allt härliga färger! Sen såg jag även att HM hade nya träningskläder på sin sida, väldigt funktionella, snygga och till bra priser. 199 kr för funktionella tights är verkligen prisvärt.
 Har ni fler tips? 
Hemsidor, dunderkurer, recept, träningsläger, övningar, appar, you name it? 
Tipsa i kommentarsfältet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins