Instagram
tisdag 14 januari 2014

Lite kaos i ett nötskal

Jag hittade denna bild på Stadshem fastighetsförmedling häromdagen (som nu också har en massa inspirationsbilder, guldgruva för inredningsnördar!) och jag drogs till den av så många olika anledningar att jag helt enkelt ville dela med mig till er.
Bild: Stadshem
 Det första som mitt öga dras till är väggen med tavelfärgen, jag har länge velat göra detta men inte riktigt kommit till det stadiet ännu, finns så mycket annat prioriterat... Men även när väggen är lite grå av krita som suddats ut är den fin.

Sen har vi ju det vitmålade golvet, den ljusa paletten med de dova färgstänken bland konsten på tavelhyllorna, som syns utan att ta över. Den gröna stolen i köket och det som ser ut att vara ett ganska rustikt bord i kontrast mot det högblanka och moderna. Samlingarna av böcker och vaser i köket, att visa upp samlingarna istället för att ha kliniskt spartanska ytor som samlar damm istället. Dammet kommer överallt ändå, kan väl lika bra hamna på något fint.. 

Sen måste jag ju nämna det jag inte riktigt lyckas benämna.. den där hänganordningen i hallen, som är sådär öppen men som ändå verkar kunna sluka ett bra antal kappor. Dock saknar jag lite korgar eller krokar där, till sjalar, väskor och vantar, har lite mer praktiska behov jag.. Men snyggt är det, som tusan. 

och det känns som jag, hela detta utrymme. Med nytt som möter gammalt, färg som möter svartvitt och grafiskt, naturligt trä, rustika möbler, lite som att inredaren inte riktigt kan bestämma sig för en stil utan blandar istället allt hen vill ha på ett bra sätt. 
Lite kaotiskt då.
som jag i mitt nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins