Instagram
söndag 1 december 2013

1. December

 Tänka sig att det är första december redan. Dagen har spenderats med att jag gjort lite tappra försök till att städa och röja inför jul, men om jag ska vara ärlig så gick det åt ganska mycket tid till att prata telefon och snegla bort till tv:n.. Sen dök min mistery man upp och tog tjuren vid hornen om man säger så. Medan jag fixade mat började han röja undan allt som skulle ned i källaren, hittade plats åt allt jag inte trodde gick att stuva undan och röjde bort precis alla lådor och korgar fyllda med konstiga grejer.

Det gick vilt till. Så pass att vi lyckades knäcka min hyacint och tappa en papperskasse full med flaskor ute i trapphuset... och ja, det ekar när glas krossas i trapphus..
 Efteråt kunde vi i alla fall lugnt sätta oss och avnjuta en bulliabaisse gjord med kärlek, lite vin, lite snacks i skenet av adventsljuset. 

Hoppas ni fått en underbar advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins