Instagram
tisdag 26 november 2013

Ett lite otippat loppisköp

Ibland är jag inte helt klok, det vet jag. Samtidigt som jag är jätteklok i min knasighet. Loppis får mig ju att bli nipprig och tydligen lite tokig, för när jag var på sopstationen för någon vecka sedan fick jag syn på en retroaktig röd barnstol som jag tyckte var jättefin, genast såg jag den framför mig som en färgklick i ett helvitt kök. Dock bara som en sån där flyktig tanke som sveper förbi när man fönstershoppar, finns ju inget vett i att jag skulle köpa en barnstol nu. 
Jag ska ju inte ha barn.
Men ja, här är den. Jag ska fortfarande inte ha barn, jag lovar... men jag kunde inte släppa tanken på stolen och då den var billig åkte jag tillbaka en dag senare och köpte den. 
Då fick jag ju se att den var från Ikea, och säljs dessutom fortfarande.. så om den klassas som retro eller inte det kan ju diskuteras.. I vilket fall så sparade jag en femhundring på att köpa stolen på loppis (och jo det klassas som ett fynd trots att jag inte har användning av den!) och nu är vänner och bekanta med barn hemskt välkomna att provsitta innan jag ställer ned den i källaren i väntan på framtiden.  

Men det kändes som att detta var jag i ett nötskal på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins