Instagram
måndag 26 augusti 2013

Konsten att inte tänka framåt

Vet ni, jag är så himla störig! Jag har inte satt lister i sovrummet, ännu inte ordnat väggar och golv i hallen men jag tänker redan framåt till det är dags att göra om köket. Det är inte alls det som står på agendan nu, men det är det jag är sugen på i nuläget och hade det inte funnits vett i min kropp (vilket det tack och lov finns någonstans) så hade jag nog påbörjat alla rum samtidigt och inte blivit klar med något alls..
Bild: Ikea
Så nu måste jag skynda mig lite att bli klar med det som ska göras innan köket, så att jag kan komma till den dagen som jag nu börjar längta efter. Förmodligen har det att göra med att mitt kök är fruktansvärt opraktiskt, med allt för låg bänkskiva för mig som är så lång, en blandare som läcker och är för stor för att jag ska kunna diska ordentligt, och ja.. bristen på diskmaskin känns lite dryg.. 

Köket på bilden ovan är ett nytt från Ikea. Det sammanfattar nog precis vad jag känner att denna lägenheten behöver. Ljust, industriellt, enkelt och praktiskt. 

Väldigt mycket jag helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Det där köket är himla fint! Du får helt enkelt skynda dig med dina lister och det andra, så att vi får ta del av din köksrenovering. Det hade varit spännande! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, ska sätta fart nu. Känner att jag fått lite eld i baken så att jag blir klar någon gång!

    kram /iris

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins