Instagram
tisdag 27 augusti 2013

Det där med vänskap

Det är lite svårt att prata om ibland, och svårt att ens tänka på faktiskt, men i en separation förlorar man människor från sitt liv som man trodde skulle finnas där. Vännerna som känner att de tvingas välja sida, vännerna som plötsligt slutar höra av sig, slutar bjuda in och som plötsligt blir väldigt osynliga. Det är sådant man får vara beredd på, jag fick förbereda mig mentalt länge innan jag var redo att ta steget... Steget som skulle få mig att se vem som faktiskt väljer att stanna kvar i mitt liv, se vem som kämpar för mig, vem som stöttar när det deppar till och vem som är värd att finnas där. Det är med stor sorg i hjärtat som jag måste släppa taget om vissa.
 
Men det är en nyttig sorg att känna. 
Detta är kärlek. Ren och skär kärlek. Foto: Henrik Handell
För det jag vet utan en tvekan nu är att det inte finns plats i mitt liv för negativa människor, ingen negativ energi och ingen falskhet. Bara kärlek, vänskap, ärlighet och positiv energi ska finnas där, och det är bara det jag vill sprida runt omkring mig.

Så numera känner jag mig lyckligt lottad.
Jag är lyckligt lottad som har människor i min närhet som verkligen vill vara där, 
och som jag älskar att ha i mitt liv. 

2 kommentarer:

  1. Men åhh, vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag separerade för 1,5 år sedan och det där blev ett smärtsamt uppvaknande. Att inse att vissa vänner valde sida. Framför allt exets kompisars flickvänner, som liksom bara hängde med och valde hans sida - självmant eller inte...ingen aning.

    Men jag håller med, det finns ingen plats för onödig negativ engergi!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg jag hittade när jag googlade på "spraymåla ljusstakar"...

    Detta inlägg var så tänkvärt för mig. Har många som jag trodde var mina vänner men som en efter en slutar att höra av sig och det gör ONT men det känns bra när jag "raderat" dem i mitt liv, tagit bort dem i min telefonlista, Facebook mm och istället ägnar mig åt de personer som faktiskt tycker om mig för den JAG är !!!!

    Här blir det fler besök, titta gärna in till mig om du vill...

    KRAM Karoline

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins